2024. május 10., péntek

Bratislava (Pozsony), Botanická záhrada UK (Botanikus kert), SzG3

beszámoló fotóalbuma ITT tekinthető meg! 

Vissza a főoldalra (katalógus)

Mint ahogy azt már korábban írtam, ha van a közelemben egy arborétum - botanikus kert, akkor azt igyekszem megnézni. A pozsonyi valahogy eddig kimaradt, de most bepótoltam.

Először is tisztázzuk, hogy mit keres a bejárati tábla feletti feliraton az UK (Egyesült Királyság)? Ez egy egyetemi botanikus kert, mégpedig a Comenius egyetemé (Károly egyetem), amely angol (brit) fennhatóság alatt áll. Ilyen egyszerű.

Formailag kissé hasonlít a budapesti Füvészkerthez, ez is gyakorlatilag be van préselve egy autópálya, a Duna melletti autóút és a Duna közé (valamint itt ér le a Kis-Kárpátok a Dunához és itt van a Dévényi kapu is - ettől jó szeles mindig a hely). Ezen okok miatt van az egyetlen hátránya, alig van parkoló, máshová pedig nemigen lehet parkolni. Nekem szerencsém volt, elcsíptem az akkor éppen meglévő egyetlen szabad helyet. 

A belépő díj bagatell, senki ne sajnálja rá azt a pár eurót, mert nagyon szép a botanikus kert. Ahogy felemlítettem a Füvészkertet, sajnálattal kell megállapítanom, hogy ez jobban karbantartott, tisztább, rendezettebb, mint az.

Ahogy beléptünk  a parkba, kb 100 m után jobbra vannak az üvegházak. Nagyon kellemes látványt nyújtanak benne a növények, van kis tó is. 

Ez után nekiláthatunk egy jót kóborolni a parkban. Van rózsakert, sziklakert, japán kert, tó, szóval minden, ami kell egy botanikus kerthez. 

A véleményem szerint annak nagyon ajánlott akinek van affinitása az ilyen helyekhez, nem fog csalódni. Érdemes a Fotóalbumot is megnézni, ott jóval több kép van a Botanikus kertről.


















Vissza a főoldalra (katalógus)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése